Spóźniony grudzień z nietuzinkową książką 2015

Utarło się (tzn. ja sobie utarłem), że co roku w grudniu, na pamiątkę pierwszego kompostownianego wpisu, udaję się przed witrynę księgarni Naszego Dziennika i chłonę, chłonę, chłonę a potem wchłoniętą treść opisuję. Tak też uczyniłem w grudniu 2015 r. i to chyba ze trzy razy (raz nawet uciekł mi przez to nocny).

I nic.

Żadna książka nie wydała mi się dziwna, niezwykła, chora ani nawet zwyczajnie, po ludzku zabawna. Nie dostrzegłem też za szybą maleńkich stópek płodu, które jeszcze parę lat temu można było tam kupić i wpiąć sobie w klapę.

Słowem – nuda.

A że nuda największym wrogiem posta jest, to grudniowego wpisu nie było. Ale teraz mi się jakoś tak smutno zrobiło, że tradycja zdechła już po dwóch razach, więc późno, bo późno, ale prezentuję Państwu trzy książki nietuzinkowe. Jedną wyszperałem w Internecie, a dwie pozostałe zmyśliłem. Mam nadzieję, że bez trudu odgadniecie, która jest która, bo inaczej źle by to świadczyło o świecie, w którym żyjemy.

Ędżoj.

 

Sławomir Zatwardnicki
Katolicki pomocnik towarzyski czyli jak pojedynkować się z ateistą

Ta niezwykle przydatna książka to zbiór przystępnie napisanych odpowiedzi na trudne pytania o Boga, Biblię i seks, które ateiści nałogowo zadają katolikom, żeby ich pognębić. Jest to idealna pozycja dla Ciebie, jeśli:
– swoje życie towarzyskie postrzegasz jako ciągłą walkę,
– Twoi znajomi ateiści nie mają nic innego do roboty, jak tylko wytykać niespójności Twojej wiary, a mimo to nadal się z nimi spotykasz,
– jakoś nigdy Ci nie przeszkadzało, że nie umiesz pogodzić idei Boga miłosiernego z całym tym cierpieniem, złem i niesprawiedliwością w stworzonym przez Niego świecie, ale teraz nagle kuzyn ateista Cię o to zapytał i głupio nie mieć zdania,
– od czasów szkolnych nurtuje Cię pytanie, czy wszechmocny Bóg może stworzyć kamień tak ciężki, że nie zdołałby go podnieść.

 

Clint Norris
Samiec alfa czy fag lambda? Zmierz swoją męskość nie tylko w centymetrach!

Książka prezentuje rewolucyjne podejście do zagadnienia męskości oparte na rzetelnych pomiarach naukowych. Autor zabierze Cię w niezwykłą podróż pachnącą testosteronem i zwycięstem, podczas której będziesz musiał szczerze odpowiedzieć na ponad 400 pytań, m.in. o:
– posiadanie naturalnej przerwy w owłosieniu między tyłem głowy a plecami,
– liczbę partnerek seksualnych, o których mówisz, że miałeś,
– długość samochodu od zderzaka do zderzaka,
– Twoje pierwsze skojarzenie ze słowem “zderzak” w poprzednim pytaniu,
– minimalną odległość, na którą jesteś w stanie zbliżyć się do innego mężczyzny w zatłoczonym autobusie
– liczbę kolorów, które rozróżniasz,
– wiele, wiele innych, ale na podobnym poziomie.
Na podstawie odpowiedzi wyliczony zostanie “współczynnik maskulinizacji”, który pozwoli umieścić Twoją męskość na skali od “miękka faja” do “esencja buhaja”.

 

Janusz Polak
Zostań januszem w swoim domu! Naprawianie nie musi być drogie!

Z tej niesamowitej książki dowiecie się m.in.:
– dlaczego gazeta i sznurek to Wasi najwięksi sprzymierzeńcy w zatykaniu dziur we wszystkim poza zębami (oraz czym zatykać dziury w zębach),
– do czego mogą przydać się butelki po napojach i kubeczki po jogurcie oraz jak przekonać żonę, żeby Wam ich nie wyrzucała,
– jakie 4 substancje znajdujące się w każdej kuchni mogą z powodzeniem zastąpić klej, wprowadzając przy tym do Waszego życia element rozkosznej niespodzianki,
– po czym poznać dom majsterkowicza-estety, czyli zasada “jeśli nie widać, że było naprawiane, to nie warto było naprawiać” w praktyce.

 

Wiem, że tu powinna być jakaś puenta, ale jestem chory, zmęczony, niewyspany i przez to bezpuentowy.

4 thoughts on “Spóźniony grudzień z nietuzinkową książką 2015

  1. Chętnie przeczytałabym wszystkie 3! Potem zmierzyłabym sobie męskość (mam już na tym polu pewne dokonania 😉 ), naprawiła coś za pomocą pudełka po jogurcie i poczytała, co odpowiedzieliby katolicy. No nic, poprzestanę na tej jednej dostępnej.

    Like

Leave a Reply

