Przerwa techniczna

Drodzy Czytelnicy,

niniejszym ogłaszam przerwę w działalności Kompostowni. Wcześniej tłumaczyłem swoją słabnącą aktywność brakiem czasu, ale to chyba nie do końca prawda. Bo przecież ja nigdy nie miałem czasu na Kompostownię. Każdy post powstawał kosztem czegoś. Najczęściej, oczywiście, snu, ale nierzadko też kosztem obowiązków zawodowych czy – o, zgrozo! – domowych. A jednak jakoś się kręciło.

Prawda jest taka, że każdą próbę napisania czegoś dobrego utrudnia mi ostatnio przemożna potrzeba prawienia kazań. Odnajduję w sobie nieomal przymus, żeby tłumaczyć, uzasadniać, pouczać i nauczać. Ilekroć zastanawiam się nad nowym postem, zawsze w końcu moje myśli wędrują w stronę tego, żeby napisać Wam, co ja właściwie myślę o religii i o tych, co nienawidzą religii, o myśliwych i o tych, co nienawidzą myśliwych, o konserwatyzmie, weganizmie, patriotyzmie, nacjonalizmie, kapitalizmie, feminizmie, racjonalizmie i innych ważkich izmach. Na pewno niemały w tym udział wszechobecnego klimatu wzmożenia ideologicznego na wszystkich frontach w związku z nieciekawą sytuacją w Polsce i na świecie.

Zawsze miałem poczucie, że Kompostownia zyskuje na moim zainteresowaniu tymi tematami, ale dzisiaj pierwszy raz uważam, że mogłaby na tym stracić. Bo ostatnio coraz trudniej jest mi odnaleźć w sobie dystans, który jest przecież solą kompostu, ojcem humoru i szwagrem dialogu. Zawsze traktowałem swoje pisanie na Kompostowni jako działalność literacką (miejscami rozrywkową), a teraz istnieje spora szansa, że niebezpiecznie przechyliłbym się w stronę publicystyki. A ja chyba nie chcę być publicystą, a już na pewno nie na Kompostowni.

Mam nadzieję, że niedługo mi przejdzie i wrócę do pisania. Od czasu do czasu pewnie będę wrzucał też jakiś dowcipny (w moim mniemaniu) komentarz na Kompostowniane konto na FB. No i jest jeszcze archiwum postów. Niektóre są fajne.

Pozdrawiam Was serdecznie,

Wojtek

Leave a Reply

